تجربه-عرف12/6

 ادامه مطلب.....

یکی هم فحشا قانونمند: در این مورد باید با دقت و تفکر به موضوع

نگریست زیرا از تعصب و ناراحتی کاری از پیش نمی رود. فحشا

قانونمند که در ایران به وفور هم یافت میشود عقد موقت یا صیغه

است .از تبلیغات مسموم در این باره باید گذشت . این رابطه حداقل

در برابر یک تعهد زمان دار و با رضایت طرفین است و زن به

این ارتباط رضایت میدهد که همین مراسم کوتاه و مختصر تا اندازه ایی

ارزشهای انسانی و اخلاقی طرفین را حفظ میکند. توجه فرمائید من

 هردو حالت را فحشا نامیدم در صورتیکه شاید با کمی تخفیف

و بدور از تعصب بگوئیم راه دوم زشتی راه اول را ندارد کما اینکه

موافق سلیقه و قبول قسمت زیادی از جامعه نیست . مخالفت با فحشا

می بایست بیشتر با فشار به راه بی قانون آن باشد تا حداقل

طبق قانونی بین زن ومرد ارتباط (حالا مثلا شرعی)برقرار شود

مسائل و مواردِ اینگونه ازدواجها، به همین فرضیات ختم نمی شود

و بسیار زیاد، است.همین یاد آوری در بافتِ کلی مقالات، کافی است.

روشهای عرفی و عادات قبیله ای:

بعد از شرح و بسط زندگی اجتماعی ،لازم است به نقش روشهای

عرفی و عادات قبیله ایی، در مورد روابطِ بین زن ومرد، بپردازیم

طی هزاره ها، در قبایل و عشیره ها قوانین نا نوشته ایی بوجود

امد که، تمام افراد قبیله، خود را ملزم به رعایت آن، میدانستند.ازمهمترین

این عادات ، رعایت موازین قبیله در موردِ ازدواج، بود. در بیشتر قبائل

ازدواجِ فامیلی و داخلی رایج، بود. و فرضاً دختر عمو .پسر عمو با هم

ازدواج میکردند. و عشق و علاقه بین این دو نفر، یا بصورت طبیعی

بوجود آمده بود و یا اصلاً نبودن علاقه، مهم بحساب، نمی آمده است.

مطلب ادامه دارد....


/ 0 نظر / 8 بازدید